Homeoffice kancelária: 7 chýb, ktorým sa vyvarovať pri zariaďovaní pracovného kútika

V časoch, keď je väčšina z nás nútená prejsť na prácu z domu či dištančné vzdelávanie, sa kladú čoraz väčšie nároky na zariadenie vhodného pracovného kútika. Prostredie, v ktorom pracujeme, do veľkej miery ovplyvňuje našu produktivitu a koncentráciu, preto by ste jeho zariaďovanie nemali podceniť. Pozrite sa, akým chybám je potrebné sa vyhnúť.

Nepodceňujte silu osvetlenia

Zabezpečiť vhodné osvetlenie vo vašej “homeoffice” kancelárii je základ. Slabé svetlo nielenže znižuje produktivitu, ale môže tiež vyvolávať pocit únavy, bolesť hlavy a očí či dokonca negatívne ovplyvňovať vašu náladu. Ak je to možné, mali by ste pracovný stôl umiestniť čo najbližšie k oknu, pozor však na jeho orientáciu. Nezabúdajte ani na umelé osvetlenie, teda stropné svietidlá či stolové lampy, ktoré dokážu vykryť nedostatok denného svetla, a to hlavne počas krátkych zimných dní.

Nepohodlná stolička

Dočasný pracovný priestor, napríklad v kuchyni alebo na gauči v obývačke, môže spočiatku fungovať, no časom zistíte, že potrebujete stabilné miesto s pohodlnou kancelárskou stoličkou, na ktorej bez problémov vydržíte sedieť aj 8 hodín. Investujte do kvalitnej ergonomickej stoličky s nastaviteľnou výškou a sklonom, ktorá sa prispôsobí vašim potrebám.

Nevhodné umiestnenie

Multifunkčné miestnosti nie sú žiadnou prelomovou novinkou, no mali by ste sa vyhnúť umiestneniu pracovného stola v spálni. Spálňu by ste mali vnímať ako priestor na relaxáciu, nie prácu. Ak sa takto nastavíte, môžete zlepšiť kvalitu svojho spánku.

Ak neviete, kam pracovný stôl postaviť, zvoľte radšej obývačku. Pomocou nábytku do obývacej izby (gauč, regál, knižnica, …) môžete miestnosť tzv. zónovať, teda rozdeliť ju na odpočinkovú a pracovnú časť.

Neadekvátny pracovný stôl

V súvislosti s pracovným stolom môže nastať hneď niekoľko problémov. Jedným z nich môže byť príliš malá pracovná plocha. Ak zápasíte s priestorovými obmedzeniami, pravdepodobne budete musieť byť kreatívny pri vymýšlaní úložného priestoru a nechať na stole len tie najpotrebnejšie veci (notebook, šanón s dokumentmi, pero a povedzme, že aj šálku kávy).

Na druhej strane, ak disponujete veľkým písacím stolom, môžete nadobudnúť pocit, že ho treba čo najviac zaplniť a vyzdobiť, aby nepôsobil tak fádne. Menej je však niekedy viac. Preplnený stôl môže spôsobovať chaos pri práci, neprehľadnosť a slabú koncentráciu na pracovné úlohy.

Preplnené pracovné pozadie

Nezabúdajte na to, že vaša práca si bude sem tam vyžadovať aj videohovor s kolegami, ktorí tak budú môcť doslova nahliadnuť do vašej obývačky. A určite nechcete, aby za vami trónil sušiak s kopou bielizne alebo rozhádzané veci na gauči. Pokúste sa stôl umiestniť tak, aby pozadie za vami nebolo rušivé, ale na druhej strane ani príliš sterilné. Oživte stenu za vami poličkou alebo regálom na knihy, či okrasnou zelenou rastlinou.

Chýbajúci úložný priestor

Ak si dobre nenavrhnete pracovný priestor s dostatkom odkladacieho priestoru, pravdepodobne to opäť skončí veľkým chaosom. Efektívne skladovanie začína pri šuflíkoch a končí pri organizéroch na dokumenty. Pomôckou vám môže byť zoznam vecí, ktoré potrebujete. Od neho sa následne odrazíte pri plánovaní úložného priestoru. Zásuvky, šanóny, organizéry, úložné boxy pod stolom, … elegantne skryte všetko, čo potrebuje mať po ruke, avšak nemusí to byť položené priamo na stole.

Nedostatok zásuviek

Zariadili ste si super pracovný kútik, vybavili ho všetkým potrebným a zrazu zistíte, že nemáte v dosahu zásuvku, do ktorej by ste mohli zapojiť nabíjačku na notebook? No, tak to máte veľký problém. Pri plánovaní pracovného miesta myslite dopredu. Samozrejme, ak to dispozícia miestnosti neumožňuje, môžete tento problém čiastočne vyriešiť predlžovačkou.

Zdroj náhľadového obrázku: Africa Studio / Shutterstock.com